Ως επαγγελματίας διαιτολόγος – διατροφολόγος, ο βασικός στόχος σου θα πρέπει να είναι μια ολοκληρωμένη και αποτελεσματική συμβουλευτική ως προς τον πελάτη σου, την οποία φυσικά μπορείς να ενισχύσεις με την χρήση διαφόρων εργαλείων.
Μην εστιάζεις στα εργαλεία
Είναι σημαντικό να βρίσκεις τρόπους να βοηθάς πρωτίστως τους πελάτες σου, να ενισχύεις τα κίνητρά τους και κατά συνέπεια να εξελίσσεις και την δική σου δουλειά. Ωστόσο, τα εργαλεία, είτε είναι έντυπα, είτε είναι ηλεκτρονικά, δεν είναι ο αυτοσκοπός. Η τελική συμβουλευτική που παρέχεις έχει αξία.
Για παράδειγμα η έντυπη εβδομαδιαία καταγραφή είναι πολύ χρήσιμη για τον πελάτη και τον διαιτολόγο, αυτό το γνωρίζουμε όλοι οι συνάδελφοι. Τι γίνεται όμως όταν ο πελάτης είναι κάθετα αρνητικός; Τι είναι πιο σημαντικό; Να τον πείσεις να καταγράφει τέλεια τι τρώει ή να να βρεις τον τρόπο να τον ξεκλειδώσεις προς ένα φυσιολογικό τρόπο ζωής;. Μην ξεχνάς ότι δεν έχεις άπειρο χρόνο μαζί του, γι’ αυτό εστίασε στο πως θα έχεις αποτελεσματική επικοινωνία μαζί του.
Yazio: Πόσες Θερμίδες κατανάλωσα;
Μια πελάτισσα μου χρησιμοποιούσε το yazio για να βλέπει πόσες θερμίδες καταναλώνει κάθε μέρα. Και μάλιστα το πήγε λίγο παρακάτω. Αν έβλεπε το βράδυ ότι είχε περιθώριο να καταναλώσει και άλλες θερμίδες μέχρι να φτάσει τις θερμίδες που έκαψε εκείνη την ημέρα, έτρωγε πρόσθετο φαγητό (είτε πεινούσε, είτε όχι). Και μάλιστα αφιέρωνε πολύ χρόνο στην εφαρμογή, αφού χρειάζονταν να κάνει πολλαπλές καταχωρήσεις μέσα στην ημέρα που αφορούσαν το φαγητό και την άσκηση της.
Που ήταν το λάθος; Εμπιστεύονταν περισσότερο την εφαρμογή στο κινητό της από τα σήματα πείνας και κορεσμού που της έστελνε το σώμα της. Αυτή την εκπαίδευση δεν μπορούσε να την κάνει η εφαρμογή.
Το medNutrition το 2023 πρωτοπαρουσίασε το πρώτο web application αυτοαξιολόγησης διατροφικής συμπεριφοράς, το NGS. Πάμε να δούμε και εδώ πιο αναλυτικά αυτό το εργαλείο.
Nutrition Goals System
Το Nutrition Goals System, είναι ένα σύστημα αυτοαξιολόγησης διατροφικής συμπεριφοράς του πελάτη σου, μια web based εφαρμογή. Μπορεί να σου προσφέρει μία πλήρη εικόνα για τις διατροφικές συνήθειες και τη διατροφική συμπεριφορά του πελάτη σου, με απώτερο στόχο την διατροφική του εκπαίδευση από σένα. Είδαμε, όμως, ποια μπορεί να είναι η ανταπόκριση σε ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο, όπως η εβδομαδιαία καταγραφή απόε κάποιους πελάτες, αλλά και η λανθασμένη χρήση μιας εφαρμογής όπως το yazio. Οπότε δικαιολογημένα γεννιούνται τα εξής ερωτήματα:
Θα το χρησιμοποιήσουν άραγε οι πελάτες σου;
Μία πολύ εύλογη και αναμενόμενη σκέψη που ενδεχομένως να σε προβληματίζει, είναι αν ένα εργαλείο σαν το NGS θα μπορούσε να έχει απήχηση στους πελάτες σου. Η προσωπική μου εκτίμηση είναι πως μία καινοτόμα ιδέα, όπως το NGS, θα μπορούσε να ανεβάσει επίπεδο της συνεδρίες σου ή/και ακόμα να αυξήσει το πελατολόγιό σου!
Ωστόσο, σχετικά με το πως θα μπορούσες να αξιολογήσεις ένα νέο εργαλείο που βρίσκεται στα χέρια σου, θα σου πρότεινα να ακολουθήσεις μία σειρά βημάτων, ως εξής:
Αξιολόγησε το γενικό προφίλ των πελατών σου
Κάθε επαγγελματίας διαιτολόγος, συνήθως, έχει την δυνατότητα να διαμορφώσει ένα γενικό προφίλ της πλειονότητας των πελατών του.
Αν κάποιοι πελάτες σου ενδεχομένως να μην είναι τόσο ψηφιακά εξοικειωμένοι, δεν σημαίνει ότι πρέπει να τους απορρίψεις από το μυαλό σου, καθώς κάτι πιο διαδραστικό και εύκολο στη χρήση μπορεί να τους ωθήσει να συνεχίσουν την προσπάθειά τους με ακόμα μεγαλύτερη διάθεση!
Πραγματοποίησε ένα poll
Επιδιώκοντας μία προώθηση-δημοσκόπηση του εν λόγω εργαλείου, αλλά και του εκάστοτε εργαλείου, σίγουρα δεν έχεις να χάσεις τίποτα, αντιθέτως μόνο να κερδίσεις! Με τον τρόπο αυτόν, θα δημιουργήσεις μία εικόνα σχετικά με το ποσοστό των πελατών σου που είναι πρόθυμοι να το αξιοποιήσουν. Μπορείς να «εκμεταλλευτείς» το Google, να τους το αποστείλεις μέσω e-mail ή ακόμα και να το συζητήσεις μαζί τους στην συνεδρία σας!
Μην ξεχνάς το follow up
Είναι πολύ σημαντικό, όταν παρέχεις ένα εργαλείο στους πελάτες σου να επιδιώκεις επικοινωνία μαζί τους σχετικά με το πως το διαχειρίζονται, αν αντιμετωπίζουν κάποια πιθανή δυσκολία, αλλά και αν εν τέλει τους βοηθάει στην διατροφική πορεία που διανύουν.
Θα το χρησιμοποιήσουν σωστά;
Εδώ η καθοδήγηση σου είναι απαραίτητη, κάθε εργαλείο είναι χρήσιμο, αρκεί να χρησιμοποιείται σωστά. Έτσι και το NGS για να έχει αποτέλεσμα, χρειάζεται ο κάθε διαιτολόγος να επικεντρωθεί στη διαχείριση των διατροφικών δυσκολιών του κάθε πελάτη του.
Συνοψίζοντας
Το NGS είναι ένα εργαλείο αυτοαξιολόγησης διατροφικής συμπεριφοράς που φτιάχτηκε από διαιτολόγους για διαιτολόγους. Είναι ένα ακόμη πολύ δυνατό εργαλείο στα χέρια σου. Δεν θα δουλέψει σε όλους τους πελάτες σου, αλλά θα επιφέρει ένα θετικό πρόσημο στις περισσότερες συνεδρίες σου, συμβάλλοντας στην αυτοπαρακολούθηση και την αλλαγή της διατροφικής συμπεριφοράς.