H τιμολόγηση και η παρακολούθηση των οικονομικών μια εταιρείας, ανεξαρτήτως του μεγέθους της, υπήρξαν πάντα διαδικασίες που προκαλούσαν «πονοκέφαλο» στους επαγγελματίες. Ωστόσο, εκτός από απαραίτητες είναι ταυτόχρονα χρονοβόρες και επιρρεπείς σε λάθη διαδικασίες.
Ιδαίτερα στην περίπτωση του επαγγελματία διαιτολόγου-διατροφολόγου, υπάρχει και ο παράγοντας «στενά χρονικά περιθώρια». Η μεγαλύτερη μερίδα του κλάδου που δεν έχει περάσει ακόμα στην ψηφιακή εποχή, εκδίδει τα παραστατικά της χειρόγραφα, ακολουθώντας την ίδια ακριβώς διαδικασία που ισχύει εδώ και έναν αιώνα. Μια διαδικασία αργή καθώς για να τηρηθεί σωστό αρχείο συναλλαγών τα παραστατικά παροχής υπηρεσιών πρέπει να εκδίδονται σε διπλότυπο μπλοκ και κατόπιν αρχειοθετούνται, χειροκίνητα πάντα, σε περίπτωση ελέγχου. Επίσης, για να γίνουν οι αντίστοιχες εγγραφές εσόδων/εξόδων χρειάζεται η επικοινωνία με το λογιστή σε δεύτερο χρόνο, τηρώντας πάντα τις προθεσμίες που ορίζει ο Κώδικας Βιβλίων & Στοιχείων.
Σε περίπτωση δε που ο επαγγελματίας διαιτολόγος θέλει να έχει μια συνολική εικόνα των οικονομικών στοιχείων του, τότε πρέπει να κρατά σημειώσεις, είτε χειρόγραφα, είτε σε κάποιο Excel, προσθέτοντας επιπλέον διαχειριστικό κόστος αλλά και αυξάνοντας την πιθανότητα λάθους ή αναντιστοιχίας. Το ίδιο, ή και περισσότερο δύσκολη, είναι η καταγραφή της ρευστότητας της επιχείρισης, αφού εδώ πρέπει να καταγράφονται χειροκίνητα τα υπόλοιπα των πελατών οι πληρωμές ή εξοφλήσεις, οι οφειλές προς τους προμηθευτές, και ούτω καθεξής.
Στην εποχή της πληφορικής και των διαδικτυακών υπηρεσιών θα πρέπει ασφαλώς να υπάρχει κάποιος καλύτερος τρόπος.
Ε, λοιπόν, υπάρχει!
Είναι ο τρόπος που εδώ και χρόνια λειτουργούν εκατομμύρια επαγγελματίες και επιχειρήσεις στο εξωτερικό. Είναι η online τιμολόγηση που στην Ελλάδα έχει εισέλθει δυναμικά στην καθημερινότητά μας τα τελευταία 3 χρόνια. Η τιμολόγηση στο cloud έχει κερδίσει ήδη χιλιάδες ενθουσιώδεις χρήστες ανάμεσα σε ελεύθερους επαγγελματίες και ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων.
Συγκεκριμένα για τον επαγγελματία διατροφολόγο, μια τέτοια εφαρμογή ηλεκτρονικής τιμολόγησης νέας γενιάς, μπορεί να σας λύσει τα χέρια σε ό,τι αφορά την διαχείριση, οργάνωση και παρακολούθηση των οικονομικών σας στοιχείων είτε είστε ελεύθερος επαγγελματίας είτε διαθέτετε γραφείο.
Στην ελληνική αγορά υπάρχουν αξιόλογες εφαρμογές τέτοιου τύπου που θα σας βοηθήσουν εύκολα γρήγορα και οικονομικά να εκδίδετε ηλεκτρονικά τα παραστατικά σας (τιμολόγια & αποδείξεις). Όλα τα άλλα έρχονται αυτόματα, χωρίς επαναλήψεις και διπλότυπα, επιτρεποντάς σας να αξιοποιήσετε τον χρόνο και τον κόπο στην πρόοδο των πελατών σας, και όχι σε γραφειοκρατικές εργασίες.
Η εξελιγμένη εκδοχή εφαρμογών online τιμολόγησης προσφέρει αυτόματες στατιστικές, τήρηση βιβλίων και πλήρη καταγραφή / παρακολούθηση των πληρωμών και της ρευστοτητάς σας, ενώ επιτρέπουν επίσης την αυτοματοποιημένη συνεργασία και ανταλλαγή παραστατικών και με το λογιστή σας.
Το σημαντικότερο όμως δεν είναι ο χρόνος που σας γλυτώνει, αλλά η αποφυγή λαθών (αφού όλα υπολογίζονται αυτόματα) και ο μεγαλύτερος έλεγχος που αποκτάτε στα οικονομικά σας στοιχεία και η πλήρης εποπτεία των επιδόσεων επιχειρησής σας. Και όλα αυτά όχι με κάποιο προχειροφτιαγμένο Excel, αλλά με αυτόματη αναζήτηση, ενημερωτικά γραφήματα, έξυπνες αναφορές, και πανεύκολη διαχείριση ― τόσο εύκολη μάλιστα ώστε δεν απαιτείται καν εγκατάσταση στον Η/Υ ή backup!
Οι εφαρμογές βασισμένες στο διαδίκτυο (cloud service), λειτουργούν όπως θα το Facebook ή στο Gmail. Αφού δημιουργήσετε λογαριασμό, είστε έτοιμοι να περάσετε στο μέλλον της μηχανοργάνωσης. Η χρήση της εφαρμογής είναι το ίδιο εύκολη, με φόρμες εισαγωγής στοιχείων, μενού και μηνύματα που σας καθοδηγούν σε κάθε σας βήμα.