Mείωση κατά τρεις μονάδες σημείωσε το τελευταίο τρίμηνο του 2014 ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen στην Ελλάδα, καθώς διαμορφώθηκε στις 53 μονάδες από τις 56 το τρίτο τρίμηνο.
Η πιο ανησυχητική εξέλιξη είναι ίσως ότι ο σχετικός δείκτης υποχώρησε ύστερα από τρία τρίμηνα ανόδου, στοιχείο που δείχνει ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε φάση εύθραυστης ανάκαμψης, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει η Nielsen. Παρά την πτώση, πάντως, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης παραμένει σε επίπεδα υψηλότερα των προηγούμενων ετών.
Σύμφωνα με την έρευνα της Nielsen, κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2014 αυξήθηκε σημαντικά το ποσοστό των Ελλήνων που ανησυχούν για το χρέος στο 32% έναντι 24% στο γ΄ τρίμηνο, ενώ από την άλλη μειώθηκε το ποσοστό όσων ανησυχούν για την εργασία τους, στο 42% από 47% στο γ΄ τρίμηνο, παραμένοντας ωστόσο σε ιδιαιτέρως υψηλά επίπεδα.
'Iσως το πιο ανησυχητικό στοιχείο της περιόδου είναι η κατακόρυφη μείωση στο ποσοστό όσων μπορούν να αποταμιεύουν κάποια χρήματα, στο 21% έναντι 30% το γ΄ τρίμηνο και η αύξηση όσων δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα στο 35% από 30% κατά το γ΄ τρίμηνο του 2014.
Επιπλέον, τρεις στους τέσσερις ερωτηθέντες εξακολουθούν να πιστεύουν ότι η Ελλάδα θα παραμείνει σε κρίση το επόμενο έτος, ενώ ένα αντίστοιχο ποσοστό πολιτών προσπαθεί σε σταθερή βάση να περικόψει τα έξοδα του νοικοκυριού του. Οι κύριες ενέργειες περικοπής των εξόδων εντοπίζονται στην αγορά φθηνότερων προϊόντων από το σούπερ μάρκετ, στη μείωση των δαπανών για διασκέδαση εκτός σπιτιού, για ρουχισμό, για παραγγελία έτοιμων γευμάτων στο σπίτι, αλλά και για διακοπές. Από τα παραπάνω, η μείωση των παραγγελιών έτοιμων γευμάτων στο σπίτι και η αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών φαίνεται ότι θα αποτελέσουν μόνιμη συνήθεια για μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών, δηλαδή ακόμα και όταν οι οικονομικές συνθήκες βελτιωθούν.
Πηγή: http://www.qualitynet.gr