Η κατάσταση στο θέμα της διατροφής θα λέγαμε ό,τι κυριαρχείται από δύο τάσεις. Από τη μια, έχουμε πολλούς ανθρώπους που έχουν αρχίσει να δίνουν στη διατροφή τους τη σημασία που της αξίζει και ενδιαφέρονται επι της ουσίας να μάθουν περισσότερα για αυτήν. Εν αντιθέσει με κάποιους, που λόγω της αμφιλεγόμενης πληροφόρησης και της καλλιεργούμενης σύγχυσης έχουν παραιτηθεί από οποιαδήποτε προσπάθεια υγιεινής διατροφής και πρόληψης ,θεωρώντας την μάταια και αναποτελεσματική.
Διαβάστε επίσης: Φαγητό στο εστιατόριο: έξυπνοι τρόποι, να φάτε υγιεινά! [Δωρεάν EBOOK]
Και στις δύο τάσεις, η λέξη-κλειδί είναι η «πληροφόρηση» και αυτό αποδεικνύεται και από την παγκόσμιας έρευνας «World Menu Report» που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Unilever Food Solutions. Βάσει των ευρημάτων της:
9 στα 10 άτομα απαιτούν περισσότερη πληροφόρηση όταν τρώνε εκτός σπιτιού
Παρ’ όλη, λοιπόν, την παγκόσμια αποδοχή της σημασίας της υγιεινής διατροφής, το χαμηλό επίπεδο πληροφόρησης αναγνωρίζεται ως εμπόδιο για τη στροφή σε υγιεινότερες επιλογές στην εστίαση. Συγκεκριμένα, το αντιπροσωπευτικό δείγμα 3.500 ατόμων από 7 χώρες φέρνει στο φως την αυξημένη ανάγκη για τον κλάδο της εστίασης να παρέχει μεγαλύτερη πληροφόρηση σχετικά με το τι περιέχουν τα τρόφιμα που χρησιμοποιούνται στα μενού, ποια η προέλευση και οι προδιαγραφές ασφαλείας των συστατικών, ώστε να συμβάλλει σε περισσότερο συνειδητοποιημένες διατροφικές επιλογές εκτός σπιτιού. Του λόγου το αληθές επιβεβεβαιώνει και το το 87% των ερωτηθέντων, το οποίο δήλωσε ότι η γνώση του διαθρεπτικού περιεχομένου των γευμάτων τους θα επηρέαζε τις επιλογές τους εκτός σπιτιού, ενώ σημειώνουν πως κάτι τέτοιο θα τους οδηγούσε σε πιο υγιεινές επιλογές γευμάτων.
Ποια είναι τα πρώτα πράγματα που θέλει να ξέρει ο καταναλωτής όταν γευματίζει έξω από το σπίτι;
Με βάση την έρευνα έχουμε:
- την προέλευσητων τροφίμων
- πώς έχουν παρασκευαστεί και μαγειρευτεί
- τη διαθρεπτική τους αξία
Ακολούθως, τα 2/3 των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι θα έβλεπαν θετικά την προσθήκη σημάνσεων και πληροφοριών στο μενού τους, που να αφορούν τη χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, λιγότερο αλάτι και χαμηλές θερμίδες.
Μια αξιόλογη παρατήρηση στην εν λόγω έρευνα είναι ότι στο δυτικό κόσμο, οι άνθρωποι επιθυμούν να έχουν πιο σαφείς πληροφορίες για την περιεκτικότητα σε αλάτι, ενώ στην Κίνα τους ενδιαφέρουν οι βιταμίνες και οι πρωτεΐνες που περιέχει το φαγητό τους.