Επικοινωνήστε μαζί μας
καθημερινές
10:00 με 18:00

Είσοδος / Εγγραφή

Loading...
Άρθρα - Απόψεις

Πώς θα εξηγήσω στον πελάτη μου γιατί δεν έχασε βάρος αυτή τη βδομάδα;

02 Νοεμβρίου 2018
86034 Προβολές
3 λεπτά να διαβαστεί
papachristos diaitologos entupa ergaleia

Δεν έχασα βάρος αυτή την εβδομάδα ενώ τα έκανα όλα σωστά!

Είναι μια πρόταση που κάθε φορά που την ακούμε από τον πελάτη μας, αισθανόμαστε σαν το Σερλοκ Χολμς που ξεκινάει ερωτήσεις όπως:

  • Βγήκες έξω κι έφαγες μεγάλη ποσότητα φαγητού; Ήπιες αλκοόλ;
  • Μήπως έφαγες πολλά γλυκά αυτή την εβδομάδα;
  • Με τις ποσότητες στα γεύματα σου, ήσουν ικανοποιημένη/ος; Πείναγες; Είχες λιγούρες;

Και καταλήγεις σε ερωτήσεις όπως:

  • Ήπιες αρκετό νερό;
  • Μήπως ήταν πιο αραιές οι επισκέψεις σου στην τουαλέτα;
  • Σήμερα τι έφαγες;

Ο σκοπός αυτού του άρθρου δεν είναι να αναφέρω τις πιθανές ερωτήσεις λοιπόν που κάνουμε, αλλά πως διαχειριζόμαστε έναν τέτοιο πελάτη ή για να είμαι πιο ακριβής μία τέτοια περίσταση που μπορεί να τύχει με κάθε μας πελάτη.

Είναι ότι πιθανόν να φταίει ο μεταβολισμός μου (που κόλλησε) και πρέπει να συσταθεί ένα νέο πλάνο για να την κινητοποίηση του!

Δεν κάνουμε παρέα με όλους τους πελάτες μας!

Η απάντηση λοιπόν στο γιατί δεν έχασε βάρος, δεν είναι τόσο εύκολη γιατί δεν ήμαστε μαζί της/του για να ξέρουμε αν την εφάρμοσε όπως αναφέρει η ίδια/ο ίδιος. Σωστά; Μπορεί ακόμη να αισθάνεται ότι την εφάρμοσε κατά γράμμα, ωστόσο να μην έχει καταγράψει στο μυαλό της/του, τα τσιμπολογήματα. Δεν αποκλείεται να ήρθε από τύψεις στο ραντεβού (οι περισσότεροι φυσικά αναβάλλουν στη συνεδρία για την επόμενη εβδομάδα) αλλά δεν το παραδέχεται (όχι με μεγάλο σθένος) ενώ γνωρίζει ότι έχουν γίνει διατροφικές υπερβολές.

Ο συνήγορος του πελάτη...

Για να παίξω και το συνήγορο του πελάτη, μπορεί και η δίαιτα που ακολούθησε να ήταν αρκετά στερητική, με αποτέλεσμα να οδηγήθηκε (επεδή ήταν πρακτικά ανεφάρμοστη) σε άτακτη και υπερβολική πρόσληψη θερμίδων. Για να μην τα ρίχνουμε πάντα στους πελάτες μας...

Η ψυχολογική διαχείριση ενός πελάτη σε αυτή την κατάσταση είναι το πιο δύσκολο και απαιτητικό μέρος της συνεδρίας. Γι΄ αυτό χρειάζεται ο διαιτολόγος να έχει εκπαιδευτεί ώστε να εφαρμόζει τεχνικές επικοινωνίας στον πελάτη του.

Το medNutrition έχει δημιουργήσει εργαλεία στο να σας βοηθήσει στο διαιτολογικό μέρος αυτής της διαχείρισης.

1. Εβδομαδιαία Καταγραφή

Μπορεί ο διαιτολόγος να είναι αδύνατο να βρίσκεται δίπλα στους πελάτες του καθημερινά, ωστόσο η δυνατότητα να παρακολουθεί την καθημερινότητα τους στο έντυπο της εβδομαδιαίας καταγραφής, θα εξομάλυνε σημαντικά αυτή τη δυσκολία. Μάλιστα στις νέες μας καταγραφές, που εκτυπώσαμε εν έτει 2018, έχουμε προσθέσει τη δυνατότητα ο πελάτης να σημειώσει το αίσθημα της πείνας σε όλα τα γεύματα καθώς και το χρόνο για να καταναλώσει τα κύρια γεύματα. Πλέον, ο διαιτολόγος έχει στο εργαλείο αυτό τη δυνατότητα να ανιχνεύσει τι δεν εφαρμόστηκε σωστά, αν υπάρχουν αντιφάσεις στα λόγια του πελάτη και να προχωρήσει σε απαντήσεις στα προβλήματα συμμόρφωσης που είχε να αντιμετωπίσει ο πελάτης του.

  

Tip: Αν δεν σας φέρνει συχνά τις εβδομαδιαίες καταγραφές γιατί τις ξέχασε (στο γραφείο/σπίτι/χωριό), υπάρχουν δύο ενδεχόμενα:

  1. Eίτε δεν εφαρμόζει το πλάνο διατροφής
  2. Eίτε δεν έχει όρεξη να το συμπληρώνει… Αξίζει να το διερευνήσετε πάντως!

Από το 2017 έχουμε φροντίσει να αξιοποιήσουμε και τη δεύτερη σελίδα των εβδομαδιαίων καταγραφών, με εκπαιδευτικό περιεχόμενο για τον πελάτη, αλλά σε πρακτικές δυσκολίες που έχει η συμμόρφωση ενός πλάνου διατροφής.

2. SWOT

Τη δυνατότητα να ανακαλύψετε δυσκολίες και εμπόδια του πελάτη να ακολουθήσει το πλάνο διατροφής, μπορεί να το καλύψει η εβδομαδιαία καταγραφή που σας παρουσίασα νωρίτερα. Ωστόσο, υπάρχουν δυσκολίες που απαιτούν περισσότερη συζήτηση και δημιουργία «στρατηγικής» για την αντιμετώπιση τους, βάζοντας στόχους! Με τη βοήθεια του συναδέλφου Δημήτρη Μπερτζελέτου, δημιουργήσαμε ένα τέτοιο εργαλείο για να:

  • Θέσετε «Συγκεκριμένους, Μετρήσιμους, Εφικτούς, Σχετικούς, Έγκαιρους» στόχους με τον πελάτη σας
  • Τον βοηθήσετε να ανακαλύψει ο ίδιος, για κάθε στόχο μεμονωμένα, τι είναι αυτό που τον «βοηθάει» αλλά και τι τον «αποτρέπει» από το να τον πετύχει.

Να θυμάστε, ότι η το εργαλείο αυτό μπορεί να αποτελέσει και μία ολόκληρη συνεδρία με τον πελάτη σας! Δοκιμάστε το…

 

3. Φόρμα Πορείας Πελάτη

Επειδή οι υπηρεσίες που παρέχουμε ως επαγγελματίες είναι άυλες, το μόνο μετρήσιμο στοιχείο της πορείας που διαθέτει ο πελάτης μας είναι το ζύγισμα. Ωστόσο, αυτό απαιτεί την πρέπουσα προσοχή από εμάς, διότι μια ή δύο ενδεχόμενες «μέτριες» στο μυαλό του πελάτη μετρήσεις βάρους –όπως σταθεροποίηση βάρους, μικρή μείωση του ή ακόμη και αύξηση του-  μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη ψυχολογία του, κατ΄επέκταση και τη διάθεση του να συνεχίσει τη συνεργασία μαζί μας. 

Για να είναι πιο αντιπροσωπευτική η κριτική μας για την πορεία του πελάτη μας, αλλά και να κατευθύνουμε σωστά και τη δική του αυτοκριτική, χρειαζόμαστε να παρακολουθήσουμε τη συνολική του προσπάθεια τόσο σε επίπεδο συμμόρφωσης στο πλάνο διατροφής, όσο και στο ποιοτικό σκέλος της απώλειας βάρους.

Δηλαδή να λαμβάνουμε υπόψη μας και την ανάλυση σύστασης σώματος, ώστε να γνωρίζουμε η μεταβολή βάρους σε πόσο λιπώδη, μυϊκό ιστό ή και υγρά αντιστοιχεί

Αυτή ήταν βασική αιτία δημιουργίας του έντυπου Φόρμα Πορείας Πελάτη, με τη βοήθεια του συνάδελφου Παναγιώτη Βαραγιάννη! Στη φόρμα πορείας πελάτη μπορεί να βλέπετε μαζί με τον πελάτη σας, τις απώλειες του σε βάρος και λίπους σε όλες τις συνεδρίες που έχετε κάνει. Αυτές οι απώλειες θα περιγράφονται αριθμητικά αλλά και σε διάγραμμα. Δείτε ακόμη περισσότερους τρόπους αξιοποίησης στο βίντεο που ακολουθεί:

  

Στις περισσότερες περιπτώσεις οι πελάτες βλέπουν τη συνολική προσπάθεια και αποτέλεσμα που έχουν, τους δίνει κουράγιο να συνεχίσουν και να μην πάει χαμένος αυτός ο χρόνος προσπάθειας από μέρους τους.

Tip: Θα πρότεινα επίσης να κρατάτε και τις σωματομετρήσεις σε αρχείο. Όταν κάποιος πελάτης βλέπει βελτίωση στους πόντους, είναι κάτι που το βλέπει και πρακτικά στα ρούχα, άρα επιβεβαιώνει την καλή του πορεία.

Συμπερασματικά 

Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ο πελάτης να δει μια «αρνητική» για εκείνον ένδειξη στη ζυγαριά και να αισθανθεί ότι απομακρύνεται από το στόχο του. Είναι σημαντικό εκεί να του εξηγήσετε ότι είναι λάθος να προβάλει μια μέτρηση σε βάθος χρόνου, δηλαδή αν έχασε ένα κιλό ότι θα χάνει 4 κιλά το μήνα κι αν έχασε 200 γραμμάρια θα χάνει αντίστοιχα 800 γραμμάρια το μήνα… Οφείλει να δίνει όλη του την ενέργεια στην εφαρμογή του πλάνου διατροφής και να αξιολογεί μια προσπάθεια μαζί με το διαιτολόγο, αφού υπάρχουν όλα τα παραπάνω δεδομένα διαθέσιμα!

Πάρης Παπαχρήστος
Πάρης Παπαχρήστος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.
Ο Πάρης Παπαχρήστος παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες τροποποίησης διατροφικής συμπεριφοράς για πάνω από 15 χρόνια, συμβάλλοντας σε βελτίωση της ποιότητας ζωής.  Ως πτυχιούχος Διαιτολόγος Διατροφολόγος, M.Sc. έχει ευρύτερη επιστημονική γνώση, η οποία συνδυάζεται στις διαιτολογικές συνεδρίες με την προσωπική του εμπειρία.
 
Είναι ιδρυτής του πρώτου portal διατροφής σε Ελλάδα και Κύπρο και συγγραφέας του πρώτου βιβλίου της σειράς medNutrition wellness, με τίτλο «Μύθοι και Αλήθειες στη διατροφή μας». Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τις διαιτολογικές υπηρεσίες που παρέχει είτε στο Παγκράτι είτε αξιοποιώντας skype και viber σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, με χιλιάδες ανθρώπους, έχει δει τι είναι αποτελεσματικό και όχι.