Στο ερώτημα αυτό κλήθηκε να απαντήσει η κα Κατερίνα Βασιλάκη, στο 14ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διαιτολόγων-Διατροφολόγων, στην παρουσίασή της «Ο διαιτολόγος ως blogger: Πρακτικές συμβουλές για νέους bloggers».
Πόσο εύκολο είναι να γίνεις blogger;
Ακούγεται απλή η ερώτηση, η απάντησή της όμως είναι λίγο πιο περίπλοκη... Συχνά το blogging έχει συνδεθεί με μύθους και αλήθειες, δηλαδή:
- Δουλεύεις όπου θέλεις; Πράγματι, είναι κάτι που μπορείς να κάνεις είτε βρίσκεσαι στο σπίτι σου, είτε σε εξωτερικό χώρο όπως μία καφετέρια, ακόμα και στις διακοπές σου.
- Δουλεύεις όποτε θέλεις; Ισχύει και αυτό, μήπως όμως με αυτό τον τρόπο το 8ωρο γίνεται 12ωρο και 14ωρο; Πιθανότατα ακόμα και η 5νθήμερη εργασία να μετατρέπεται σε 7ήμερη...
- Δουλεύεις χωρίς έξοδα; Ίσως το να δουλεύεις από το σπίτι σου, χρησιμοποιώντας τον δικό σου εξοπλισμό (laptop) να σημαίνει μία μείωση στα έξοδά σου. Εάν όμως επιλέξεις να κάνεις μία ποιοτική δουλειά ως «blogger» θα ανακαλύψεις επιπλέον ανάγκες σου στην πορεία.
- Στην ερώτηση επομένως αν είναι εύκολο να γίνει κάποιο blogger, θα έλεγα πως πρέπει να το αγαπάς και να είσαι διατεθειμένος να γνωρίσεις νέα πράγματα, αφού θα μπεις σε μία διαδικασία να κάνεις 16 διαφορετικές εργασίες που πιθανό να κάνεις μέτρια.
Όταν προσπαθείς να μιλήσεις σε όλους, δε μιλάς τελικά σε κανέναν
Και με αυτή τη φράση, που αποτελεί περισσότερο τροφή για σκέψη, η κα Βασιλάκη μεταφέρθηκε σε ένα ερώτημα που σίγουρα θα απασχολήσει τον επόμενο διαιτολόγο που θα ασχοληθεί με το blogging «Ποιες αναρτήσεις ξεχωρίζουν;». Σύμφωνα με την παρουσίαση, είναι καλό:
- Η κάθε ανάρτηση να περιέχει 1500+ λέξεις
- Η κάθε παράγραφος να αποτελείται από 1-2 προτάσεις
- Να δίνουμε λύσεις σε ένα συγκεκριμένο πρόβλημα αλλά και...
- Το «πώς» πραγματικά να αντιμετωπίσει μία κατάσταση
Διαβάστε επίσης: Marketing στο Διαιτολογικό Γραφείο [Δωρεάν EBOOK]
Χρειάζεται στρατηγική
Είναι σημαντικό να διατηρείτε μία στρατηγική σε αυτά που σκοπεύετε να δημοσιεύσετε, είτε πρόκειται για φωτογραφίες, συνταγές, άρθρα κ.ο.κ.
Τι σημαίνει αυτό;
- Κάθε πότε θα γίνεται η δημοσίευση; Πόσες φορές την εβδομάδα ή το μήνα.
- Ποια θεματολογία καλύπτετε; Συμπεριλαμβάνετε σημαντικά γεγονότα;
- Πώς θα προωθήσετε τις ενέργειές σας; Social media, newsletter κ.α.
Υπάρχουν εργαλεία και υπηρεσίες που θα σας βοηθήσουν;
Στην παρουσίαση αναφέρονται κάποια εργαλεία είτε δωρεάν, είτε επί πληρωμή, όπως μπορείτε να δείτε και στην ακόλουθη εικόνα:
Ακόμα, δίνονται συμβουλές για να τραβήξετε τις δικές σας φωτογραφία, αναφέροντας να προτιμάτε φυσικό φωτισμό, εργαλεία όπως το photoshop και το lightroom, βοηθητικά αντικείμενα όπως πιάτα, πετσέτες αλλά και προϊόντα που μπορεί να βρείτε σε παλαιοπωλεία. Εάν επιλέξετε να αξιοποιήσετε φωτογραφίες από το διαδίκτυο, προτιμήστε κάποια τράπεζα εικόνων, όπως το deathstock ή το unsplash και αποφύγετε το download από τη Google.
Για όλα υπάρχει τρόπος αρκεί να το θέλεις περισσότερο από οτιδήποτε άλλο
Τι έχει δείξει η δική μου εμπειρία;
Θα ήθελα να αναφέρω ότι η παρουσίαση της συναδέλφου ήταν εξαιρετική, όπως και αυτά που ανέφερε. Επίσης, είναι φυσιολογικό που προσπάθησε να δώσει όσο περισσότερη και περιεκτική γνώση μπορούσε, σε ένα δεδομένο και περιορισμένο χρονικό πλαίσιο. Πολλές από τις πληροφορίες που παρουσιάστηκαν, σηκώνουν αρκετή ανάλυση, όπως το newsletter, όπου για το email marketing υπάρχουν πολλά εργαλεία και τεχνικές που μπορούν να πολλαπλασιάσουν τους χρήστες που θα ακολουθήσουν έναν food blogger!
Εγώ θα ήθελα να τονίσω το πόσο σημαντικό είναι ένας blogger να δώσει έμφαση σε ένα σωστά δομημένο περιεχόμενο. Με τη συνάδελφο Ειρήνη Κύρα, έχουμε συνυπογράψει ένα σχετικό eBook «Είμαι διαιτολόγος, πώς θα γράψω το τέλειο άρθρο;», το οποίο θα πρότεινα σε όλους τους nutrition bloggers να διαβάσουν, καθώς έχει να τους προσφέρει πρακτικές και χρήσιμες πληροφορίες.
Διαβάστε επίσης: Είμαι διαιτολόγος, πώς θα γράψω το τέλειο άρθρο; [ΔΩΡΕΑΝ EBOOK]
Είναι πολύ σημαντικό να προωθήσει ο nutrition blogger το περιεχόμενο του στο κοινό που τον παρακολουθεί, μέσα από το newsletter και τα social του, όπως αναφέρει και η συνάδελφος. Το περιεχόμενο και η προώθηση αυτή ωστόσο, αποτελούν το 40% των κινήσεων που χρειάζονται για να γίνει γνωστός, δηλαδή να τον προτείνουν οι μηχανές αναζήτησης (Google, bing, yahoo, YouTube κα.). Το υπόλοιπο 60% είναι δουλειά που πρέπει να γίνει επάνω στο «link building», που αποτελεί την προβολή του περιεχομένου του σε άλλα μέσα επικοινωνίας -ιστοσελίδες και socials.
Θέλετε λοιπόν ένα επιτυχημένο blog;
Παρακολουθήστε δωρεάν το webinar της συναδέλφου Ειρήνης Κύρα, η οποία έπειτα από πολύχρονη εμπειρία στο επιστημονικό τμήμα του portal medNutrition.gr, μοιράζεται μαζί σας μυστικά που θα σας βοηθήσουν να αποκτήσετε το δικό σας προσωπικό τρόπο γραφής – αναπόσπαστο κομμάτι ενός ποιοτικού περιεχομένου για ένα επιτυχημένο blog!