Το θέμα της συγκεκριμένης ομιλίας αφορά το πώς από μια αρχική σκέψη και από μια απλή συζήτηση μεταξύ συναδέλφων καταφέραμε, τελικά, να υλοποιήσουμε την Καμπάνια του medNutrition για το 2013 "Ας αφήσουμε τους τύπους".
Η πρώτη συζήτηση είχε γίνει δύο χρόνια πριν την επίσημη έναρξη της καμπάνιας. Οι κοινοί προβληματισμοί για τα σωματικά στερεότυπα, την έξαρση της αρνητικής εικόνας σώματος, την ενοχοποίηση του ανθρώπινου σώματος, ένωσαν τους συντελεστές της καμπάνιας αυτής σε μια προσπάθεια προβολής του φαινομένου και ενημέρωσης του κοινού γι' αυτό.
Κατεβάστε Δωρεάν την παρουσίαση: 14 slides για να μιλήσετε για την εικόνα σώματος! [PPT]
Λίγα λόγια για την καμπάνια
Η επιτυχημένη πορεία της καμπάνιας του medNutrition για τις μερίδες, που έτρεχε εκείνη την περίοδο, γέμιζε ελπίδα και δύναμη την προσπάθεια. Ύστερα από μια ενδελεχή ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, καθώς και των αντίστοιχων προσπαθειών σε Ελλάδα και εξωτερικό, η αρχική ιδέα παρουσιάστηκε στον επικεφαλής του medNutrition κ. Π. Παπαχρήστο και αγκαλιάστηκε με ιδιαίτερο ενθουσιασμό και αγάπη.
Τα αποτελέσματα από την ανασκόπηση ήταν εντυπωσιακά. Τα ποσοστά εμφάνισης του φαινομένου αυξανόμενα και οι αρνητικές συνέπειές του πολυάριθμες. Θεωρήθηκε λοιπόν ότι ήταν αναγκαίο και σημαντικό να γίνει μια προσπάθεια ενημέρωσης κοινού και ειδικών για την "εικόνα σώματος".
Ποιες δυσκολίες εμφανίστηκαν κατά την διάρκεια της καμπάνιας;
Στην πορεία προς την υλοποίηση οι δυσκολίες ήταν πολλές. Ο προγραμματισμός όσων έπρεπε να γίνουν απαιτούσε κόπο, χρόνο και άπταιστη συνεργασία. Το αρχικό πλάνο έπρεπε συνεχώς να αναπροσαρμόζεται, δεδομένου του γεγονότος ότι πολλές από τις αρχικές σκέψεις στην πράξη ήταν αδύνατο να πραγματοποιηθούν. Η αναζήτηση εναλλακτικών ήταν συνεχής και γινόταν πάντοτε μέσα σε κλίμα ομόνοιας και με μοναδικό σκοπό την επίτευξη του στόχου. Η εύρεση χορηγιών, λόγω της δυσμενούς οικονομικής κατάστασης που βίωνε και βιώνει ακόμη η χώρα μας, ήταν δύσκολη. Ενώ, η αναγκαστική αποχώρηση κάποιων μελών της αρχικής ομάδας αποτέλεσε ένα ακόμη εμπόδιο που έπρεπε να ξεπεραστεί.
Καταλήγοντας
Τελικά, η καμπάνια εγκαινιάστηκε τον Οκτώβριο του 2012 και πολλά από όσα είχαμε αρχικά σχεδιάσει υλοποιήθηκαν. Δημιουργήθηκε ένας ξεχωριστός ιστότοπος, δημοσιεύτηκαν άρθρα από συναδέλφους και επιστήμονες διάφορων ειδικοτήτων που ασχολούνται με το συγκεκριμένο θέμα, δημιουργήθηκε ενημερωτικό φυλλάδιο με σκοπό την εκπαίδευση του κοινού κ.λπ.
Ελπίζουμε και ευελπιστούμε ότι καταφέραμε, με αυτή την προσπάθεια, να προσθέσουμε κι εμείς ένα μικρό λιθαράκι στο οικοδόμημα της αντιμετώπισης του προβλήματος της αρνητικής εικόνας σώματος, που ταλανίζει άντρες και γυναίκες σε ολόκληρο τον πλανήτη.