Όταν οι γευστικοί πειρασμοί...
Η κοινωνία στην οποία είμαστε τυχεροί να ζούμε μας προσφέρει απλόχερα την άνεση και τη δυνατότητα, καθώς επίσης και την ποικιλία προϊόντων τα οποία καλούμαστε να γνωρίσουμε και να γευτούμε με κάθε διαφημιστικό προϊόν. Ο κόσμος «τρέχει» να δοκιμάσει κάθε νέο προϊόν που βγαίνει με τέτοια λαχτάρα λες και δεν έχει γευτεί λιχουδιά ποτέ ξανά στη ζωή του. Τα ψυγεία και τα ντουλάπια της κουζίνας γεμίζουν ασφυκτικά με μικρούς και μεγάλους γευστικούς πειρασμούς.
Τα αποτελέσματα των «πειρασμών» είναι εμφανή σε όλες τις κοινωνικο-οικονομικά ανεπτυγμένες χώρες. Όπου και αν στραφεί το μάτι, βλέπουμε ολοένα και περισσότερα άτομα ανεξαρτήτου ηλικίας να ξεπερνούν το όριο του βάρους του σώματός τους.
Η παχυσαρκία γίνεται πλέον ένα από τα κοινωνικά φαινόμενα της εποχής μας, που ανησυχεί και που χρειάζεται άμεση αντιμετώπιση.
...συγκρούονται με τα κοινωνικά πρότυπα
Η κοινωνία την ίδια στιγμή, με τα κοινωνικά αποδεκτά πρότυπα που δημιουργεί, λέει σε όλα τα άτομα της ότι πρέπει να αδυνατίσουν «επειγόντως» για να θεωρούνται υγιή μέλη της. Για αυτό το σκοπό, τους προσφέρει πληθώρα από προϊόντα (ινστιτούτα, μασάζ, χάπια, κ.α.) που θα τους βοηθήσουν να αποκτήσουν το καλλίγραμμο, «σέξι», ή αρρενωπό γυμνασμένο, μαυρισμένο από τον ήλιο σώμα, που βλέπουμε να προβάλλεται στις οθόνες της τηλεόρασης.
Οι ουτοπικές φαντασιώσεις και το κυνήγι για τα πρότυπα δεν διευκολύνει το άτομο να δει τι θα κάνει με τη δική του πραγματικότητα. Όχι πως οι φαντασιώσεις βλάπτουν, είναι όμως σημαντικό το άτομο να διατηρεί την επαφή με τον εαυτό του και με τους δικούς του αντικειμενικούς στόχους, διότι έτσι αυξάνονται οι πιθανότητες επιτυχίας του.
Ο ρόλος του διαιτολόγου
Η εμπειρία μας δείχνει ότι ο επιτηδευμένος Διαιτολόγος-Διατροφολόγος σε δεξιότητες επικοινωνίας καθώς σε θέματα παχυσαρκίας, είναι μια αυξανόμενη ανάγκη, προκειμένου να καθοδηγεί τον πελάτη/ασθενή σε καινοτόμα μονοπάτια, ώστε να πετύχει το στόχο του/της.