Η αναζήτηση του εξοπλισμού για ένα διαιτολογικό γραφείο είναι μια ευχάριστη και δημιουργική εργασία, αλλά ταυτόχρονα και μια κουραστική υπόθεση! Είναι σημαντικό να αναζητήσετε και να πληροφορηθείτε σωστά για τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε ώστε να εξοπλίσετε κατάλληλα το γραφείο σας προκειμένου να επιτύχετε τα μέγιστα. Έτσι, πριν ακόμη δείτε τον πρώτο πελάτη ή ασθενή σας, αναρωτηθείτε τι εντύπωση θέλετε να του κάνετε. Μην ξεχνάτε ότι η πρώτη εντύπωση είναι αυτή που μένει και σίγουρα σας χαρακτηρίζει. Εξάλλου, η επιτυχία του εγχειρήματος σας είναι απόρροια μιας σειράς παραγόντων, όπως το στήσιμο του γραφείου, ο εξοπλισμός, η βιτρίνα του, η ποιότητα των υπηρεσιών και, τέλος, η μοναδική σας προσωπικότητα.
Στην κορυφή της λίστας των προτεραιοτήτων σας είναι η επιλογή της τοποθεσίας όπου θα στεγαστεί το διαιτολογικό σας γραφείο. Ένα πετυχημένο «location» σε μια νευραλγική περιοχή είναι η βάση για τη μακροχρόνια αποδοτικότητα, η οποία μπορεί να σας οδηγήσει στην κερδοφορία. Ενοικίαση επαγγελματικού χώρου, συν-μίσθωση, γραφείο στο σπίτι ή κατ' οίκον επισκέψεις; Είναι ένα ερώτημα που θα πρέπει άμεσα να απαντήσετε.
Διαβάστε επίσης: Marketing στο Διαιτολογικό Γραφείο [Δωρεάν EBOOK]
Γενικά, η ενοικίαση αποτελεί τον παραδοσιακό τρόπο απόκτησης επαγγελματικού χώρου. Αναζητήστε χώρο από μεσιτικά γραφεία, αγγελίες εφημερίδων ή ρωτήστε τριγύρω στην περιοχή που σας ενδιαφέρει.Η συν-μίσθωση θεωρείται και αυτός ένας άλλος τρόπος ενοικίασης χώρου, αν και πρόκειται για αξιοποίηση του ιδίου χώρου από δύο τουλάχιστον επαγγελματίες διαιτολόγους ή άλλους επαγγελματίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ), όπως Ιατροί, Οδοντίατροι, Ψυχολόγοι, κ.α.
Το διαιτολογικό γραφείο στο σπίτι
Αποτελεί το πρώτο βήμα πολλών νέων διαιτολόγων για την έναρξη της επαγγελματικής τους καριέρας. Στην πραγματικότητα, το γραφείο στο σπίτι είναι εμφανώς η πιο οικονομική επιλογή, με το μικρότερο οικονομικό ρίσκο. Από την αντίθετη πλευρά, υπάρχουν και πολλοί επαγγελματίες που δεν την θεωρούν ως την καταλληλότερη επιλογή, εφόσον τα μειονεκτήματα σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους, υπερτερούν.
Οι κατ' οίκον επισκέψεις, αφορούν εκείνους τους επαγγελματίες διαιτολόγους που θέλουν να αποφεύγουν τη διαδικασία εύρεσης χώρου γραφείου ή επιθυμούν να είναι μια παράλληλη διαδικασία με το ιδιωτικό τους γραφείο. Αν ακολουθήσετε αυτή την πρακτική, απλώς πρέπει να προμηθευτείτε φορητές συσκευές και να επικοινωνείτε τηλεφωνικά (ή ηλεκτρονικά) με τους πελάτες σας.
Ερωτήματα που αξίζει να σκεφτείτε!
Όποια απόφαση και να πάρετε, το ζητούμενο είναι να δημιουργήσετε ένα ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον, στο χώρο που θα επιλέξετε. Σε αυτό το σημείο είναι χρήσιμο να αφιερώστε λίγο χρόνο για να σκεφτείτε τον εαυτό σας σε μια πλήρη μέρα εργασίας στο γραφείο σας. Πού θα καλωσορίζετε τους πελάτες σας; Πώς θα επιπλώσετε την αίθουσα αναμονής; Θα πρέπει οι πελάτες όσο περιμένουν στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο να συμπληρώσουν κάποια έντυπα; Τι έντυπα θα είναι αυτά; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που μπορείτε να θέσετε στον εαυτό σας, για να προχωρήσετε στην επίπλωση του γραφείου σας ώστε να ανταποκρίνεται επιτυχώς στις λειτουργικές ανάγκες αλλά και τις αισθητικές απαιτήσεις του επαγγελματία διαιτολόγου.
Η επίπλωση (γραφείο, καρέκλα, τραπεζάκια, καναπέδες, κ.ά.) και γενικότερα ο εξοπλισμός (ντουλάπια, βιβλιοθήκες, πάγκοι κ.ά.) ενός γραφείου αποτελούν κάποια από τα βασικότερα στοιχεία που ολοκληρώνουν το χώρο, του δίνουν ένα συγκεκριμένο ύφος, και μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την αποδοτικότητα και τη ροή της εργασίας σας, επιδρώντας αντίστοιχα στην παραγωγικότητά σας. Παράλληλα, η αρχιτεκτονική, η αισθητική του χώρου και η τεχνολογία που θα χρησιμοποιηθεί διαμορφώνουν ένα περιβάλλον οικείο και ασφαλές για τους πελάτες-επισκέπτες.
Είναι βασικό να κατανοήσετε το χώρο που διαθέτετε. Πριν από την παραγγελία των επίπλων σας πρέπει να έχετε ακριβείς μετρήσεις για τις διαστάσεις του χώρου σας όσο και των επίπλων με τα οποία σκοπεύετε να τον επιπλώσετε. Ένας αρχιτέκτονας ή διακοσμητής, εξειδικευμένος στο σχεδιασμό εσωτερικών και δη γραφειακών χώρων θα μπορούσε να σας βοηθήσει σημαντικά, ώστε να σας προτείνει μια ιδανική λύση για τις δικές σας ανάγκες και απαιτήσεις.
Επιλέξτε το στιλ του χώρου σας. Είναι σημαντικό να εκφράζει κάτι από το χαρακτήρα και την προσωπικότητά σας, καθώς εκεί θα περνάτε τις περισσότερες ώρες της ημέρας. Ο χώρος θα πρέπει να σας εμπνέει, να σας δημιουργεί ένα αίσθημα ευφορίας και οικειότητας και παράλληλα να είναι ξεκούραστος για εσάς.
Σκεφτείτε τους πελάτες σας. Αν σχεδιάζετε να παρακολουθείτε παχύσαρκα άτομα, είναι σημαντικό να διαλέξετε έπιπλα στιβαρά για να τους εξυπηρετούν καλύτερα, να αισθάνονται άνετα και να αποφύγετε τυχόν αμήχανες στιγμές.
Ποιος ο βασικός εξοπλισμός και η επίπλωση;
Είναι σαφές ότι ο εξοπλισμός (συνήθως σταθερός) και η επίπλωση (μόνιμη ή κινητή) είναι τα χρηστικά εργαλεία για την ανάπτυξη μιας δραστηριότητας σε ένα χώρο. Ο τρόπος οργάνωσης αυτής της δραστηριότητας εξαρτάται από τον τρόπο λειτουργίας του γραφείου σας, το είδος και την ποιότητα των υπηρεσιών που θα παρέχετε, και την επικοινωνία που ο καθένας επιδιώκει να έχει με τον πελάτη του.
Συχνά, σε ιατρεία συναντάμε ένα χώρο αναμονής, το μέγεθος του οποίου είναι συνάρτηση του πλήθους των ατόμων που θα τον χρησιμοποιούν (π.χ. αν λειτουργείτε με ραντεβού, μπορεί να είναι πολύ μικρός). Καναπέδες, πολυθρόνες, καρέκλες, τραπεζάκια, κρεμάστρα, καλόγερος ή ερμάριο για την εναπόθεση των προσωπικών αντικειμένων των πελατών, θήκη για την ομπρέλα, θήκες για την τοποθέτηση ενημερωτικών φυλλαδίων, περιοδικών κ.ά., πιθανόν κάποιος πίνακας ανακοινώσεων ή μια οθόνη τηλεόρασης, διάφορα διακοσμητικά χώρου, πίνακες – έργα τέχνης, φωτογραφίες σε κορνίζες, χαλιά, φωτιστικά, κουρτίνες ή άλλους τύπους σκίαστρα, φυτά, συνθέτουν τη βασική επίπλωση αλλά και διακόσμηση του χώρου.
Ο χώρος του γραφείου υποδοχής μπορεί να είναι ίδιος με το χώρο εξέτασης ή να χωρίζονται. Σε κάθε περίπτωση, ο χώρος γραφείου, εκτός από τη βασική επίπλωση (γραφείο, καρέκλα, πολυθρόνες), καλό είναι να εξοπλίζεται και με είδη αποθήκευσης των καθημερινών χρηστικών εργαλείων, π.χ. έγγραφα. Ως αποθηκευτικούς χώρους μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, εκτός από ερμάρια, βιβλιοθήκες, ράφια, ακόμη και καλαίσθητα κουτιά, τα οποία μπορείτε να τοποθετήσετε ακόμα και στο δάπεδο.
Για το χώρο του εξεταστηρίου, εκτός από τον τεχνολογικό – ιατρικό σας εξοπλισμό, καλό είναι να έχετε ένα κρεβάτι εξέτασης ή κάποια πολυθρόνα τύπου ανάκλιντρο, παραβάν και οτιδήποτε άλλο θεωρείτε ότι θα σας βοηθήσει στην εργασία σας και θα κάνει τον πελάτη σας να νιώθει πιο άνετα.
Τέλος, στον εξοπλισμό του γραφείου σας μπορεί να εντάσσονται και μηχανήματα για τη θέρμανση, το δροσισμό και την υγιεινή της ατμόσφαιρας του γραφείου σας (κλιματιστικά, ιονιστές κ.ά.). Θυμηθείτε ότι η θερμική άνεση του χώρου εργασίας, επηρεάζει σημαντικά την απόδοση και τη διάθεσή σας.
Το χρώμα είναι ένα ακόμα στοιχείο που συνθέτει το χώρο (λειτουργικός ρόλος) και βάσει ερευνών σχετίζεται με την ψυχολογία και τις επιδόσεις του χρήστη (ψυχολογικός ρόλος).
Ο φωτισμός, φυσικός ή τεχνητός, έμμεσος ή άμεσος, σχετίζεται απόλυτα με την απόδοσή σας. Τα μάτια σας είναι εξοικειωμένα να εργάζονται στις εναλλαγές του φωτός κατά τη διάρκεια της ημέρας. Σε αντίθεση, η ύπαρξη μόνο τεχνητού φωτισμού, συσχετίζεται με κούραση στα μάτια και παρατεταμένους πονοκέφαλους.
Τέλος, είναι χρήσιμο να θυμηθείτε ότι για τη σωστή λειτουργία του διαιτολογικού γραφείου σας θα χρειαστείτε: Αγορά τηλεφωνική (-ών) γραμμής (-ών), Αγορά γραμμής fax, Αγορά γραμμής DSL, Σχεδιασμό λογότυπου, εντύπων, φακέλων, επαγγελματικών καρτών, Ηλεκτρονικό υπολογιστή, Φαξ, Ζυγαριά/αναστημόμετρο, Προπλάσματα τροφίμων, Πιεσόμετρο, Λιπομετρήτης, Φωτοτυπικό μηχάνημα.
Για τον εξοπλισμό και την αρχιτεκτονική του Διαιτολογικού γραφείου, περισσότερα στο βιβλίο της σειράς medNutrition experts, Πρακτικός οδηγός για ένα σύγχρονο διαιτολογικό γραφείο