Στο βίντεο που ακολουθεί oι Παναγιώτης Βαραγιάννης, Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Med.Sc, PhDc. και Βάσια Κωνσταντινίδη, Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc. μας δίνουν τις απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα σχετικά με το τι περιλαμβάνει το έντυπο "Φόρμα Πορείας Πελάτη" και πως αυτό το εργαλείο είναι χρήσιμο για τους επαγγελματίες διαιτολόγους.
Το έντυπο "Φόρμα Πορείας Πελάτη" αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για το διαιτολόγο, καθώς τον βοηθά να αναβαθμίσει τις υπηρεσίες του. Παράλληλα όμως, συμβάλλει και στην προσπάθεια του πελάτη. Το video αυτό αποτελεί έναν οδηγό, έτσι ώστε να σε βοηθήσει να αξιοποιήσεις τη "Φόρμα Πορείας Πελάτη" στις συνεδρίες σου.
Επιπλέον, παρακάτω μπορείτε να δείτε όλα τα χρήσιμα links που αναφέρθηκαν κατά το livestreaming καθώς και το χρόνο των ερωτήσεων:
Τα εργαλεία αυτά αποτελούν πολύτιμα εργαλεία, τα οποία βοηθούν στην αυτοβελτίωση και αυτοπαρατήρηση του πελάτη, ανοίγοντας το δίαυλο της εμπιστοσύνης με τον διαιτολόγο.
Πως ξεκίνησε η ιδέα δημιουργίας ενός εντύπου για τη Στοχοθεσία του πελάτη μας και τι περιλαμβάνει;
Ξεκίνησε από παλιότερα έχοντας στο μυαλό μας να σχεδιάσουμε ένα ημερολόγιο καταγραφής. Ωστόσο, θεωρήσαμε ότι το ημερολόγιο αυτό θα πρέπει να το συνοδεύουν και άλλα εργαλεία έτσι ώστε να προκαλεί τη συζήτηση για την διατροφική συμπεριφορά και διαχείριση του πελάτη. Το έντυπο αυτό περιλαμβάνει την φόρμα στοχοθεσίας και το διατροφικό SWOT που περιέχουν κλειστού τύπου ερωτήματα που βοηθούν τον πελάτη να κατανοήσει τους στόχους που έχει θέσει και στην συνέχεια να τους συζητήσει με τον διαιτολόγο του.
Με ποιο τρόπο μπορείτε να εκπαιδεύσετε τον πελάτη σας σχετικά με τη Διατροφική του Συμπεριφορά;
Το έντυπο αυτό περιλαμβάνει ορισμένες συνιστώσες μιας σωστής διατροφικής συμπεριφοράς και με αυτό τον τρόπο θα μπορέσει ο πελάτης να κατανοήσει τι περιλαμβάνει μια υγιεινή διατροφή. Επίσης, τον βοηθά στην διατροφική του διαχείριση, τη διαχείριση της άσκησης και τέλος την διαχείριση του stress.
Με ποιους τρόπους μπορείτε να θέσετε αποτελεσματικά Στόχους με τους πελάτες σας;
Αρχικά θα πρέπει από την πρώτη συνεδρία ο πελάτης να θέσει τους στόχους του έτσι ώστε στην 2η συνεδρία να τους συζητήσει με το διαιτολόγο βλέποντας την πρόοδο και αξιολογώντας τι πήγε στραβά και τι μπορεί να αλλάξει. Βάζοντας τον πελάτη να βαθμολογήσει την πρόοδο του μπορεί ο διαιτολόγος πολύ εύκολα να καταλάβει αν ο πελάτης έχει κατανοήσει σωστά τους διατροφικούς του στόχους και ποιοι είναι οι παράγοντες που τον εμποδίζουν ώστε να το πραγματοποιήσει. Για παράδειγμα αν κάποιος πελάτης έχει εντοπίσει μια αδυναμία στην αύξηση κατανάλωσης νερού και δεν γνωρίζει πως να την αλλάξει, μπορεί ο διαιτολόγος να του εξηγήσει ότι ένας πρώτος στόχος είναι να καταναλώνει 1 ποτήρι νερό κάθε μιάμιση ώρα.
Πως μπορείτε να αξιοποιήσετε τη Φόρμα Στοχοθεσίας SWOT για τη Στοχοθεσία των πελατών σας;
Το SWOT είναι στην ουσία τα αρχικά τεσσάρων γραμμάτων (δυνάμεις, αδυναμίες ευκαιρίες και απειλές). Οι δυνάμεις και αδυναμίες του πελάτη μπορεί να αναφέρονται σε δικές του εσωτερικές δυνάμεις και αδυναμίες αλλά και του περιβάλλοντος του, στενότερο ή ευρύτερο.
Και αυτό το εργαλείο μπορεί να αποτελέσει μία μοναδική συνεδρία για να βάλουμε πιο έξυπνους μετρήσιμους και ρεαλιστικού στόχους. Για παράδειγμα αν κάποιος φοβάται να καταναλώσει γλυκά, μπορούμε να του θέσουμε ως στόχο να καταναλώνει 1 γλυκό την εβδομάδα, έτσι ώστε να κατανοήσει ότι δεν υπάρχουν απαγορευμένα τρόφιμα.
Παραδείγματα στοχοθεσίας
Παράδειγμα 1ο
Ο ασθενής έβαλε 7 με βάση το 10. Κατάφερε να πραγματοποιήσει αρκετούς στόχους όπως φρούτα , λαχανικά, γλυκά και άσκηση. Τους στόχους που αναφέρει ότι δεν κατάφερε, μπορεί ο διαιτολόγος ένα-ένα να τους σχολιάσει και να αξιολογήσει τι έφταιξε. Στο SWOT, παρατηρούμε ότι οι δυνάμεις του είναι η επιμονή, ενώ οι αδυναμίες του ο προγραμματισμός που κάνει στα γεύματά του. Ναι μεν έχει ευκαιρίες να προγραμματίσει καλύτερα τις αγορές του όπως σουπερμάρκετ και λαϊκή, αλλά μεγάλη απειλή αποτελούν τα συνεχή ταξίδια.
Παράδειγμα 2ο
Ο ασθενής έβαλε 5 με βάση το 10. Δεν κατάφερε να πραγματοποιήσει πολλούς από τους στόχους του όπως την άσκηση, την κατανάλωση αρκετών φρούτων και τη μείωση των αναψυκτικών. Λόγω μεγάλου φόρτου εργασίας δεν μπόρεσε να καταναλώσει καθημερινά σπιτικό φαγητό. Βέβαια στις δυνάμεις του αναφέρει ότι προσπαθεί και θέλει να αλλάξει, ενώ κύρια αδυναμία του είναι ότι πολλές φορές ξεχνάει ή αμελεί κάποια από τα γεύματά του. Παρόλο που υπάρχει χώρος και δυνατότητα να καταναλώσει του φαγητού του σε ειδικό χώρο στην εργασία του ο φόρτος εργασίας του είναι αυξημένος και δεν καταφέρνει να φάει ήσυχα.
Παράδειγμα 3ο
Ο ασθενής έβαλε 8 με βάση το 10. Δεν κατάφερε να μειώσει την κατανάλωση αλκοόλ, να καταναλώσει αρκετά λαχανικά και να τρώει με πιο αργό ρυθμό.